8 porannych nawyków, z którymi powinniśmy pożegnać się raz na zawsze


Stare nawyki umierają ciężko i długo, dlatego robimy pewne rzeczy, nawet nie myśląc o ich szkodliwości – szczególnie rano, kiedy nie mamy czasu do stracenia. Czy pijesz kawę każdego ranka, czy na śniadanie masz płatki śniadaniowe? To nie może być najlepszy sposób na rozpoczęcie poranka.



1. Nie rozpoczynanie dnia od prysznica

Każdego dnia napotykamy serię pytań (zarówno dotyczących pracy, jak i innych), na które jesteśmy zmuszeni odpowiedzieć przez cały dzień. Według lekarza z Harvardu poranny prysznic ułatwia nam szukanie rozwiązań, ponieważ pomaga on mózgowi stać się aktywnym i mniej prawdopodobne, że rozprasza go czynnik zewnętrzny. Prysznic pozwala mózgowi generować nowe i niezwykłe pomysły. Dlatego nigdy nie należy przegapić szansy na prysznic po przebudzeniu.



2. Gorące prysznice

Ponieważ gorąca woda ma relaksujący efekt, wzięcie gorącego prysznica rano sprawi, że będziesz chciał wczołgać się z powrotem do łóżka. Przyjmowanie zimnych porannych pryszniców ma kilka zalet. Pomaga poczuć się odświeżonym, pobudza aktywność mózgu i sprawia, że ​​układ odpornościowy działa ciężej. Zimna woda, w przeciwieństwie do gorącej wody, nie wysusza skóry, a według naukowców osoby, które regularnie biorą zimny prysznic mogą stracić około 9 funtów rocznie.


3. Sprawdzanie telefonu przez długi czas

Media społecznościowe to główny powód, dla którego tak wielu ludzi loguje się telefonicznie rano. Sposób, w jaki spędzamy dzień, zależy od tego, jak spędzamy nasz poranek. Biorąc to pod uwagę, przestań marnować swój czas na zaglądanie w czyjeś życie, czytanie ich komentarzy i opinii, a zamiast tego spędź ten czas na sobie! To samo dotyczy sprawdzania poczty e-mail służbowych, ponieważ może to wydłużyć Twój dzień pracy. Lepiej włączaj swoją ulubioną muzykę, spędzaj czas z ludźmi, których kochasz lub gotuj smaczne i zdrowe śniadanie.



4. Tracisz czas na swój strój

Czy zdarzyło Ci się spędzać godziny rano zadając sobie pytanie: „Co, na Boga, powinienem nosić?” Rano jest dość chaosu, że nie masz czasu, więc nie pogarszaj sytuacji, szukając ubrań. Aby ułatwić wybór, zmniejsz różnorodność ubrań w szafie. Steve Jobs z Apple nosił legendarne dżinsy i czarną koszulę, nie dlatego, że oszczędzał pieniądze, ale dlatego, że wiedział, że jego czas był cenny.

Stwórz specjalny obszar w swojej szafie, w którym wkładasz tylko ubrania, w które wkładasz odzież. Jeśli masz kodeks, który powoduje, że nosisz czarną kurtkę i białą koszulę, trzymaj tylko czarne kurtki i białe koszule w tym miejscu. Sprawdzaj regularnie swoją garderobę i pozbywaj się rzeczy, których już nie nosisz. Przechowuj ubrania poza sezonem również w innym miejscu.



5. Zjadanie płatków zbożowych

Zazwyczaj porcja zbóż (50 gramów) zawiera około 4 łyżki cukru. Dużo cukru rano powoduje wlew insuliny do krwi, a gdy efekt słabnie, stajesz się zmęczony i stajesz się wyrozumiały. Mleko, jogurt i świeże owoce po dodaniu do zbóż są niezdrowe do jedzenia rano, więc najlepiej trzymać się z dala od nich.

Znany dietetyk Chelsey Amer powiedział niedawno, że zdrowiej jest spożywać porcję pizzy rano niż miskę płatków zbożowych. Pizza zawiera białka, tłuszcze i węglowodany, dzięki czemu jest zbilansowanym śniadaniem. Należy jednak pamiętać, aby nie jeść więcej niż jednego plasterka.

Oprócz pizzy można jeść jajecznicę, twaróg lub mięso, które nie zawiera zbyt dużo tłuszczu.



6. Mycie zębów po jedzeniu

Po zjedzeniu jedzenia szkliwo na zębach staje się podatne na zranienia, szczególnie jeśli spożywa się owoce, cytrusy lub napoje gazowane dzięki temu, że zawierają kwas cytrynowy i kwas fosforowy. Zamiast tego należy umyć usta wodą i usunąć resztki jedzenia za pomocą nici dentystycznej. Staraj się myć zęby tylko 30 minut po zjedzeniu jakiegokolwiek jedzenia.



7. Picie czarnej kawy

Czarna kawa zaraz po przebudzeniu powoduje wzrost poziomu kortyzolu, co prowadzi do niepokoju. A jeśli pijesz kawę, gdy jesteś głodny, możesz zapalić żołądek. Badania pokazują, że najlepszy czas na wypicie pierwszej filiżanki kawy to trzy lub cztery godziny po przebudzeniu. Jeśli jednak nie możesz oprzeć się piciu kawy rano, dodaj trochę mleka lub kremu. W ten sposób zmniejszysz ostre działanie napoju na żołądek.



8. Ścielenie łóżka od razu po wstaniu

Kiedy ścielesz łóżko zaraz po wstaniu, tworzysz dobre środowisko dla roztoczy kurzu, ponieważ wilgoć, którą twoje ciało pozostawiło na pościeli podczas nocy, nie ma szansy na odparowanie. Naukowcy zalecają całkowite wyniesienie koca z materaca po przebudzeniu, aby arkusze wyschły.

Wiemy, że niezwykle trudno jest od razu zrezygnować ze swoich złych nawyków. Dlatego lepiej oddać je po jednym na raz. Zdecydowaliśmy zacząć od rezygnacji z sprawdzania telefonów od samego rana. Jak o tobie?


8 porannych nawyków, z którymi powinniśmy pożegnać się raz na zawsze

Nie ma takiego spania!

Nie zrobiłeś nic przez ostatnie 2 minuty. Zamknij to okno albo obczaj najciekawsze posty.