5 codziennych nawyków, które sprawiają, że ciągle tyjesz!


Nie jadłeś fast foodów i słodyczy przez długi czas, ćwiczysz regularnie i starasz się schudnąć … ale te dodatkowe kilogramy wydają się po prostu trzymać. W rzeczywistości większość ludzi po prostu nie zdaje sobie sprawy, że ich zwykłe poranne rytuały mogą uniemożliwić im uzyskanie ciała ich marzeń.




1. Śpisz za dużo

Przy zbyt małej ilości snu twoje ciało jest bardziej podatne na wytwarzanie hormonu stresu i odpowiedzi, który zwiększa apetyt. Jednak zaspanie może nie być dla ciebie lepsze. Według ostatnich badań przeprowadzonych przez czasopismo PLOS One, spanie ponad 10 godzin na dobę może doprowadzić do wyższego indeksu masy ciała. Nic dziwnego, że lekarze zalecają od 7 do 9 godzin snu każdego dnia.




2. Przygotuj się do spania w ciemności

Otwórz rolety lub zasłony natychmiast po przebudzeniu. Jedno z badań w czasopiśmie PLOS One dowiodło, że niebieskie fale świetlne od porannego słońca pobudzają metabolizm i pomagają organizmowi obudzić się. Nawet 20 do 30 minut światła dziennego wystarczy, aby wpłynąć na wskaźnik masy ciała.




3. Nie pościełasz swojego łóżka

To może zabrzmieć dziwnie, ale to prawda. Badanie przeprowadzone przez amerykańską National Sleep Foundation ujawniło, że osoby, które zgłosiły, że pościełasz swoje łóżka, również zgłosiły lepszy ogólny sen. W końcu zdrowy sen jest optymalną drogą do zdrowej wagi.



4. Zapominasz o zważeniu siebie

Badacze z Cornell University udowodnili, że codzienne ważenie jest skuteczną techniką, która zachęca do odchudzania. Najlepszym momentem na zrobienie czegoś na wagę jest poranna pora przed zjedzeniem lub piciem czegokolwiek. Ponieważ w nocy tracisz masę wody, otrzymasz najbardziej dokładną liczbę.




5. Za mało jesz na śniadanie

Naukowcy z Uniwersytetu w Tel Awiwie twierdzą, że powinniście rozpieścić się pysznym posiłkiem w godzinach porannych. W rzeczywistości, zrównoważone śniadanie zawierające 600 kalorii chudego białka, węglowodanów i niektórych deserów ułatwi Ci przestrzeganie codziennej diety.


5 codziennych nawyków, które sprawiają, że ciągle tyjesz!

Nie ma takiego spania!

Nie zrobiłeś nic przez ostatnie 2 minuty. Zamknij to okno albo obczaj najciekawsze posty.