15 zamienników niezdrowej żywności, które pomogą Ci szybko schudnąć


Walka z odchudzaniem może początkowo wydawać się nieco onieśmielająca, ale naprawdę wymaga jedynie kilku subtelnych zmian w nawykach żywieniowych, aby zmienić i zbliżyć się do naszych celów.

Mamy dla ciebie listę prostych sztuczek zastępujących jedzenie, które pomogą ci szybciej uzyskać formę bez konieczności jedzenia mniej.

Zamień chipsy na popcorn:

Popcorn z powietrzem zawiera ułamek tłuszczu i kalorii chipsów ziemniaczanych.

Zamień majonez na musztardę:



Majonez ma znaczną zawartość cukru i nasyconych tłuszczów, podczas gdy musztarda ma niską zawartość obu tych składników.

Zamień biały ryż na brązowy:

Brązowy ryż nadal ma swoje najbardziej pożywne składniki, więc ma tendencję do bycia wyższym w błonniku, witaminach i minerałach.



Zamień mąkę pszenną na mąkę kokosową:

Mąka kokosowa jest doskonałym źródłem błonnika i białka oraz ma niższą zawartość węglowodanów.

Zamień mięso na pieczarki portobello:

Grzyb portobello służy jako doskonała wersja kokosów o niskiej zawartości węglowodanów, przy jednoczesnym zapewnieniu tego samego doświadczenia z burgerami.



Zamień kakao na mniej przetworzone:

Przetworzony proszek kakaowy jest pozbawiony większości składników odżywczych, natomiast proszek kakaowy jest wypełniony przeciwutleniaczami i ma szereg zalet zdrowotnych.

Zamień puree z ziemniaków na takie zrobione z kalafiora:

Kalafior ma podobną puszystą konsystencję jak ziemniak, ale zawiera mniej węglowodanów i prawie nie ma tłuszczu.



Zamień cukier na miód:

Miód zawiera ślady witamin i minerałów, jest słodszy i łatwiejszy do strawienia niż cukier rafinowany.

Zamień mleko krowie na mleko migdałowe:

Mleko krowie ma wielokrotnie więcej cukru i tłuszczu niż mleko migdałowe lub inne mleko roślinne.



Zamień makaron na ten zrobiony z cukinii:

Makaron z cukinii jest smacznym substytutem zwykłego makaronu. Jednak pochodzą one bez dużej liczby kalorii i węglowodanów.

Zamień bułkę tartą na płatki owsiane:

W przeciwieństwie do okruchów chleba, owies jest bogaty w błonnik, minerały i zdrowe węglowodany.



Zamień białą sól na sól himalajską:

Sól himalajska jest pełna minerałów i znacznie łatwiej przyswajalna w czystej postaci krystalicznej.

Zamień słodzone napoje na herbatę:

Napoje bezalkoholowe są wytwarzane ze słodzików i sztucznych aromatów. Herbata ma przeciwutleniacze.



Zamień frytki z ziemniaka na frytki z marchewki:

Ziemniaki mają dwukrotnie więcej kalorii i węglowodanów na jedną porcję niż marchew.

Zamień lody na mrożony mus bananowy:

Banany mają naturalnie słodki smak i kremową konsystencję, a także są wolne od niezdrowego tłuszczu i cukru.


15 zamienników niezdrowej żywności, które pomogą Ci szybko schudnąć

Nie ma takiego spania!

Nie zrobiłeś nic przez ostatnie 2 minuty. Zamknij to okno albo obczaj najciekawsze posty.